Lyreco Loyalty Program 2017-09-29T13:53:49+00:00

Project Description

Wie?
Lyreco is Europees marktleider in business-to-business oplossingen op het vlak van kantoorproducten en werkplekbenodigdheden. Het bedrijf heeft een ruim assortiment in voorraad van producten die de volgende werkdag kunnen worden geleverd. In de Benelux, met een eigen distributiecentrum, komt dit neer op 1,25 miljoen leveringen per jaar of 20.000 dozen per dag.

Onze opdracht 
Een getrouwheidsprogramma opzetten om de verkoop van de producten bij de 350.000 Benelux-klanten te stimuleren. Het bedrijf was op zoek naar een transparant en gebruiksvriendelijk systeem dat ‘leeft’ bij klanten en medewerkers en zo ook kan uitgroeien tot een waardevol communicatiekanaal.

Onze aanpak 
Castel stelde voor om het getrouwheidsprogramma te bouwen rond een interactief webplatform: www.lyrecoloyalty.eu. Daarop kunnen klanten de punten die ze sparen met de aankoop van producten omruilen voor geschenken. Door middel van bannering en een nieuwsbrief kunnen hier ook speciale acties aan worden gekoppeld. Om het succes van de actie te garanderen, werd er ook een incentiveluik voor de Lyreco-verkopers gecreëerd.

Wij zorgden voor: 

  • Strategie en concept
  • Creatie van een webportal (inclusief registratiemodule en webshop), dat eenvoudig en snel kan worden geüpdatet met nieuwe info
  • Communicatie naar Lyreco-klanten om hen aan te zetten zich te registreren op de webportal (folders, advertenties, e-mails …).
  • Creatie en verzending van de maandelijkse nieuwsbrief, creatie van tijdelijke promobanners enz.
  • Communicatie naar Lyreco-verkopers (gepersonaliseerd introductiepakket) om hen op te roepen om hun klanten aan te zetten tot registratie op www.lyrecoloyalty.eu. Daardoor kunnen ook zij punten sparen. Hun vorderingen kunnen ze raadplegen op een persoonlijke webpagina (de verkoopsthermometer)
  • Keuze van de cadeaus voor de webshop en afhandeling van de bestellingen, tot en met de verzending