Blokker studentenactie 2017-09-29T14:00:51+00:00

Project Description

Wie

Blokker is een Nederlandse winkelketen in huishoudelijke artikels. In België heeft Blokker momenteel 190 filialen.

Onze opdracht

Steeds meer mensen doen steeds meer aankopen online. Heel wat retailers met een klassiek netwerk van winkels staan hierdoor onder druk. Blokker wil hier op anticiperen door nieuwe doelgroepen aan te spreken. Zo hebben ze opgemerkt dat jongeren de weg naar de winkel niet vinden. Aan Castel om hier verandering in te brengen.

Onze aanpak

Hoe kun je ze het best jongeren naar de winkel lokken? Met een korting. De studenten na registratie een kortingkaart geven was het uitgangspunt. Deze kortingsactie hebben we heel doelgericht gecommuniceerd. Met tekst en beeld die studenten aanspreekt. In studentenmagazines, via Boomerangkaarten in studentencafés, affiches in de verkooppunten en online via sociale media. De actie krijgt nog een vervolg. Ook andere doelgroepen zullen aan bod komen met een specifieke campagne om ze te bereiken.

Wij zorgden voor:

  • Strategie en concept
  • Creatieve uitwerking van het concept
  • Doelgericht mediaplan
  • Creatie van advertenties, postkaarten, webbanners, registratiefiches en website
  • Opvolging van de registraties
  • Creatie (in-huis) en verzending van de persoonlijke kortingkaarten